Hvordan sælger vi i fremtiden?

KØBMANDSKAB

Hvordan sælger vi i fremtiden?

tirsdag d. 01. november 2022
09:00 - 15:00

Tilmeldingsfrist:
tirsdag d. 25. oktober 2022 09:00

Gratis, men kræver tilmelding

Erhvervsrådet Herning & Ikast-Brande

Birk Centerpark 40
7400 Herning

Du har styr på hvordan man sælger i dag, men hvordan sælger man i fremtiden?
Verden har forandret sig over de seneste år, og det stiller nye krav til, hvordan vi skal arbejde med salg. Samtidig giver teknologien os nye muligheder for at optimere og øge salget, hvis vi forstår at udnytte dette.

På dette forløb over 3 dage klæder vi dig på i forhold til forskellige tendenser og redskaber inden for salg. Du bliver klogere på:

  • Kanaler
  • Digitalt salg
  • Omnichannel
  • Det digitale møde
  • Kunderejsen

Dag 1: Fokus på Cross Channel
På forløbets første dag fokuseres der på kunderejsen og Crosschannel, og hvordan vi kan omstille vores virksomhed til at håndtere disse udfordringer. Der er primært fokus på B2C og hvordan vi møder forbrugerne. Du får bl.a. viden om:

  • Hvad er salg i 2025, digitalt salg og analogt salg?
  • Den digitale kunderejse
  • Kundepersonaer – kend din kunde
  • Cross channel - hvordan får vi de forskellige kanaler til at spille sammen
  • Den digitale salgstragt – et indblik i kundens vej til køb
  • Big Data
  • E-eksport - differentiering ved salg til forskellige lande – hvordan forbereder man sig på at indtage nye lande digitalt – online markedspladser
  • Casearbejde med egen virksomhed

Dag 2: Fokus på digitalt salg
På forløbets anden dag fokuseres der på det digitale møde, primært på B2B markedet. Du får bl.a. viden om:

  • Det digitale salgsmøde – hvad kan det, og hvad kan det ikke?
  • Psykologiske mekanismer i online-mødet
  • Relationsskabelse via digitale møder
  • Hvordan har vi håndteret online møder i egen virksomhed?
  • Hvordan anvender vi online møder post-corona?
  • Fremtidig online mødestrategi

Dag 3: Fokus på digitalt salg i praksis
På den sidste dag fokuseres der på markedskommunikation, den digitale salgstragt og hvordan man kan teste forbrugernes adfærd undervejs. Du får bl.a. viden om:

  • Kvalificering af marketing og kommunikation med neuromarketing
  • Hvad virker, hvad virker ikke?
  • Emotionel respons på stimuli
  • Hvad tester vi?
  • Test på specifikke eksempler

Hvor mange skal I deltage med?
Du kan deltage alene, men det er hensigtsmæssigt, hvis der deltager mindst 2 personer fra hver virksomhed.

Hvem er forløbet henvendt mod?
Strategisk niveau i organisationen, dvs. ledelse og nøglemedarbejdere.

Undervisningform
Der veksles mellem oplæg og arbejde med egen virksomhed i grupper.

Om forløbet
Forløbet er en del af projektet Købmandskab 2.0, der gennemføres af Erhvervsrådet Herning & Ikast-Brande. Forløbet er støttet af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.

Undervisningen på forløbet gennemføres af Lifestyle and Design Cluster og VIA University College.


Forløbet er over 3 dage: 1. november - 16. november og 29. november.
 


Evt. fotos fra arrangementet kan blive brugt i vores markedsføringsmateriale og på vores digitale platforme. De registrerede oplysninger bruges til navneskilte, deltagerlister mv. Deltagerlisten bliver gemt i vores database til intern statistik.

Se hvordan vi beskytter dine data her


Tilmeld dig her

Kontakt

Lars K. Jørgensen

Virksomhedskonsulent

Tel: 9626 1123

Mob: 2118 4737

Mail: lkj@erhvervsraadet.dk

Lars K. Jørgensen